ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 25/10/15

| 24/10/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע לילדים ולנוער 25/10/15

ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 25/10/15

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

להזדהות עם הכאבים

קשר דם מאת אן פיין

קשר דם מאת אן פיין

בקשר דם  מביאה אן פיין בסגנון מינימליסטי, חזק ובלתי מתפשר את סיפורו המצמרר של אדוארד דרך נקודת מבטו ודרך עיניהם של האנשים המלווים אותו. בגיל ארבע נכלא בביתו על ידי החבר האלים של אמו ועובר מסכת התעללויות נפשיות. כשאחת השכנות מבחינה במקרה בפנים החיוורות המציצות מבעד לסדק בחלון האטום, הוא כבר בן שבע. אדוארד ניצל, אך הנזק הנפשי הבלתי הפיך כבר נעשה. כעבור שנים הוא חי לבטח עם משפחתו המאמצת שעושה ככל יכולתה להחזירו למסלול חיים נורמלי, אך ניכר שעברו עדיין ממשיך לרדוף אותו. ואז הוא נתקל במקרה בתמונה שמערערת את נפשו עד היסוד. האם המפלצת המתינה בתוכו כל השנים האלה כדי לפרוץ שוב החוצה?

זהו ספר המיועד הן לבני נוער והן למבוגרים. בני הנוער יעקבו בנשימה עצורה אחר התהפוכות שעובר בן גילם, מתהומות ילדותו אל שנות ההתבגרות המאתגרות בצל הטראומה שעבר, ויזדהו עם כאביו ועם ניסיונותיו לצאת לדרך חדשה. ואילו המבוגרים ימצאו בסיפורו מקרה בוחן מרתק למציאות הקשה והכה רווחת לצערנו של התעללות בילדים, ויתרשמו מסגנון כתיבתה הנוקב של פיין. דמותו של אדוארד לא תעזוב אתכם ימים לאחר שתסיימו לקרוא.

מאנגלית: שרה ריפין, הוצאת "דני ספרים", 341 עמ'

מגנס צ'ייס – גיבור חדש

להב הקיץ מאת ריק ריירדן

להב הקיץ מאת ריק ריירדן

להב הקיץ הוא ספר ראשון בסדרה לנוער "מגנס צ'ייס והאלים של אוסגרד", של סופר הנוער עטור הפרסים ריק ריירדן. הפעם מפליג דמיונו הפורה אל סיפורי המיתולוגיה הנורדית ובגרסה מודרנית, מותחת ומצחיקה לסיפורים אלה הוא בורא גיבור חדש – מגנס צ'ייס.

מאז מותה המסתורי של אמו חי מגנס ברחובות וסומך בעיקר על עצמו. הוא לא זוכר מתי חי חיים "רגילים". הכול משתנה ביום הולדתו ה-16, כשקרוב משפחה מפוקפק מגלה לו את זהותו האמיתית: מגנס הוא בנו של אל נורדי, והוא בעל כוחות אגדיים ותפקיד מכריע במלחמת האור בחושך. כעת על מגנס לנדוד בתשעת העולמות בחיפוש אחר להב הקיץ האבוד שיכריע את גורל היצורים כולם. בדרכו יהיה עליו להיאבק בענקי אש וכפור, ללכוד את נחש העולם, להערים על כמה אלים זועמים, אבל לפני הכול – לוותר על חייו.

 

מאנגלית: יעל אכמון, הוצ' זמורה ביתן, סדרת מרגנית, 462 עמ'

 

עד כמה הייתם מרחיקים לכת?

נקודת התלקחות מאת ננסי קרס

נקודת התלקחות מאת ננסי קרס

מותחן המדע בידיוני לנוער נקודת התלקחות מאת ננסי קרֶס, לוקח אותנו עולם בו "הקריסה" החריבה את הכלכלה, יצרה אבטלה המונית וגרמה לאיימי, גיבורת העלילה, להפוך מתלמידה מצטיינת למפרנסת יחידה של סבתה, חולה סופנית, ושל אחותה הצעירה המרדנית. בניסיון למצוא עבודה, איימי משתתפת במבחני קבלה לתוכנית ריאליטי חדשה, המבטיחה גם משכורת נאה וגם ביטוח רפואי לכל משפחתה, ואיכשהו נבחרת וחותמת בחיפזון על חוזה, על אף חששותיה.
 

התכנית שהיא עתידה להשתתף בה מציעה פיתיון שאין לעמוד בו: הצופים יכולים לזכות במיליוני דולרים, אם יצליחו לנחש נכונה את התנהגותו של כל אחד מחברי הצוות ברגעי משבר. המפיקים מוכנים לעשות הכול כדי לשמור על רייטינג, לרבות משחקים מבוימים בוטים, מעקב 24/7 אחרי המשתתפים ושימוש בטכנולוגיית הולוגרמות חדשנית לשם הדמיית סכנה. עד מהרה הסכנה הופכת אמיתית מדי, ואיימי חייבת להילחם על חייה.

מאנגלית: גרשון גרון, הוצ' קוראים, 365 עמ'

 

עולם שביר והכרעה דרמטית

אלה ומייקה לנצח מאת ג'סיקה סורנסן

אלה ומייקה לנצח מאת ג'סיקה סורנסן

אלה ומייקה לנצח מאת ג'סיקה סורנסן הוא ספר המשך לרומן הסוד של אלה ומייקה. אלה חזרה ללימודים בקולג'. היא מנסה להתמקד בעתיד ולשכוח את עברה הקשה, אבל הדרמות המשפחתיות לא מרפות ממנה. רק מייקה יוכל לנחם אותה, אבל היא לא רוצה להפריע לו להגשים את חלומותיו.

מייקה מבלה את זמנו בסיבוב הופעות עם הלהקה שלו, אבל עמוק בלב הוא יודע שמשהו חסר. הוא זקוק לאלה, אבל לא מוכן לבקש ממנה שתעזוב את הלימודים רק למענו. כשאלה וממיקה נמצאים יחד הם יכולים להתגבר על הכול, וחווים רגעים מופלאים של תשוקה עזה וסוערת. אבל בזמן האחרון, הרגעים המשותפים האלה הולכים ומתמעטים. וכשטרגדיה חדשה מאיימת לנפץ את עולמם השביר, אחד מהם עומד בפני הכרעה דרמטית שעלולה להפריד ביניהם לנצח. מומלץ לבני 17 ומעלה

 

מאנגלית: מיכל ארז, הוצ' כתר, 320 עמ'

 

 

סיפורי הקומיקס של נייט

נייט הגדול בפוקוס מאת לינקולן פרס

נייט הגדול בפוקוס מאת לינקולן פרס

 

נייט הגדול הוא צייר קומיקס שנועד לדברים גדולים. ממש גדולים. המזל הרע שלו פשוט רודף אחריו… עד שהכול משתנה. פתאום הכול הולך לו. אבל למה? וכמה זמן זה יימשך?

בספר נייט הגדול בפוקוס מאת לינקולן פרס מבחר מדהים, מצחיק, גאוני וחד פעמי של סיפורי הקומיקס של נייט.

 

מאנגלית: אסנת הדר, הוצ' כתר, 223 עמ'

 

 

 

 

 

גיבור על אגדי

באטמן 3

באטמן 3

באטמן, גיבור-העל האגדי, חוזר בספר שלישי בסדרה, חברים מסוכנים, מאת ביל מתני (שכתב) וכריסטופר ג'ונס (שאייר).

 

הפעם ניצבת מולו קאטְווּמֵן, אשת החתול המתוחכמת והבלתי מנוצחת. באטמן חושד שהיא אחראית למכת הגנבות שמשתוללת בגותהם. אבל כשהיא עצמה נופלת קורבן לגנב המסתורי, היריבים הוותיקים חוברים יחד כדי להיאבק באויב משותף. מי הוא נבל-העל שמנסה לבלבל את גותהם כולה? האם מדובר רק באדם אחד? האם מדובר באדם בכלל?

 

מאנגלית: דידי חנוך, הוצ' כנרת

 

 

 

ניחוח של אז

העפרים מעין גדי מאת יהואש ביבר

העפרים מעין גדי מאת יהואש ביבר

סדרה של ספרים מרהיבים לילדים בניחוח של אז, שנכתבו ואוירו לפני עשרות שנים, ישבו בארכיון משנת 1962 ומעולם לא יצאו לאור, רואים עכשיו אור לראשונה בהוצאת מ. מזרחי בשיתוף "דני ספרים".

 

 

העפרים מעין גדי מאת יהואש ביבר, מביא את סיפורם של שני עופרים קטנטנים וחמודים שנמצאו בעין גדי. הילדים התרגשו ושמחו. אבל איך מאכילים עופר שעדיין יונק? איפה משחקים איתו? ואיך מרפאים עופר חולה? סיפור מרגש ומקסים על עופרים, על ילדים ועל החיים התמימים בארץ ישראל של פעם.

איורים: זיוה שישא, 36 עמ', מנוקד

הרפתקה במרומים מאת שלמה טנאי

הרפתקה במרומים מאת שלמה טנאי

הרפתקה במרומים מאת שלמה טנאי, מביא את סיפורם של שני אווזים במסע מרתק בשמיים. יורד יורד הגשם כבר ימים, מסביב רק שלוליות ואגמים ואי אפשר לצאת ולטייל ואי אפשר לרוץ, להשתולל. נמאס כאן בהסגר, כשהכל רטוב ובוץ ובוץ שאין לו סוף. אז החליטו שני אווזים לעלות לעננים ולבקש שם לא להגזים, כי כבר הזמן לסגור את הברזים.

איורים: ריקי בן-ארי, 37 עמ'

התוכי הנועז מאת שלמה ניצן

התוכי הנועז מאת שלמה ניצן

התוכי הנועז מאת שלמה ניצן, מביא את סיפורו של רוקי, התוכי הירוק של מספר הסיפור, שהחליט לברוח מהכלוב אל החופש. וכך יום אחד הכלוב שלו נמצא פתוח ורוקי איננו. רק תכלת, התוכית, נשארה שם עצובה. אז יחד עם החבר יוסי יצאו לחפש אחריו. בעקבות התוכי הנועז הם יצאו למסע בתל אביב של פעם, אפילו לגן החיות הגיעו (כן, פעם היה גן-חיות בתל אביב!). הם רצים אחריו, והוא בורח, מתעופף, מתגרה בהם וקורא אליהם: "קרוק-קרוק-קרוק!".

איורים: שמואל כץ, 37 עמ'

יצירת קומיקס מלאת הומור

סנופי 1 והמרוץ אחרי השמיכה

סנופי 1 והמרוץ אחרי השמיכה

ספרי חבורת פינאטס הן מיצירות הקומיקס החשובות והמשפיעות בעולם. עלילותיהם של סנופי, צ'רלי בראון וחבריהם, שסיפר צ'רלס מ' שולץ במשך 50 שנה, כבשו את לבם של מאות מיליוני קוראים בזכות ההומור המבריק והשנינות שלהם. סיפורי הקומיקס הופיעו ב-75 מדינות, תורגמו ליותר מ-40 שפות וזכו לעיבודים רבים לטלוויזיה ולקולנוע. סרט חדש על סנופי וחבריו יוצא למסכים בדצמבר 2016.

בספר הראשון בסדרה, סנופי והמרוץ אחר השמיכה, אנו מתוודעים ללינוס שאוהב את השמיכה שלו ולא נפרד ממנה אפילו לרגע. אבל המשפחה שלו מחליטה שהגיע הזמן שלו להתבגר ולהיפרד ממנה סוף-סוף. מי יבוא לעזרתו? סנופי וחבורת פינאטס, כמובן! בסוף הספר מהדורה מיוחדת של מאחורי הקלעים של סרט ההנפשה הכולל דוגמאות לרישומים ולסקיצות שנעשו במהלך העבודה על הסרט והספר שמבוסס עליו.

מאנגלית: אורנה כץ, הוצ' כנרת, 91 עמ', מנוקד

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים ונוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.