מתח באוויר / הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי מאי 2014

| 17/05/2014 | 0 Comments

מתח באוויר / הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי מאי 2014

מתח באוויר / הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי מאי 2014

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 5 ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים.

 

 

 

 

בחזרה אל החיים

לחישת הצללים מאת יאן-פיליפ סנדקר

לחישת הצללים מאת יאן-פיליפ סנדקר

לחישת הצללים מאת יאן-פיליפ סֶנדקֶר (מחבר אמנות ההקשבה לפעימות הלב ומיתרי הלב) הוא סיפור אהבה בלתי-רגיל ולצדו מקרה פשע שחושף את קרביה של סין המודרנית, על רקע הקפיטליזם החדש המתנגש בקומוניזם הוותיק. סֶנדקֶר מספר ברגישות על אנשים שהגיעו לצומת גורלי בחייהם, ומתאר רגשות אנושיים כאהבה ונדיבות, גם כשאלה מגיעים בצילן של אכזריות ושל בגידה.

פול פרש אל בדידותו באי הנמצא מול הונג קונג. רק כאן הוא יכול לשמר את זיכרונותיו על בנו שמת בגיל שמונה ולהגן עליהם מפני שאון העולם. אפילו חיזוריה של אישה יפה אינם מצליחים לנתקו מן החיים השקטים שהוא מנהל. היתקלות מקרית באישה אמריקנית שבנה נעדר בסין מעמתת אותו מחדש עם הייאוש שבדאגה לבן אהוב, ומערבת אותו בניגוד לרצונו בחקירת המקרה. כאשר חברו הקרוב, בלש המשטרה צ'אנג, פותח מחדש את החקירה שהוכרזה רשמית כמפוענחת וסגורה, פול נגרר בעל כורחו אל מאבק חסר סיכוי מול הרשויות בסין. אולם דווקא העמידה נוכח סכנה קיצונית היא זו שתפתח בפניו את הדרך בחזרה אל החיים. 

מגרמנית: יוספיה סימון, הוצאת הכורסא וידיעות ספרים, 416 עמ'

 

סבך תככים

גפנטאון מאת ברי לנסט

גפנטאון מאת ברי לנסט

ג'פנטאון מאת ברי לנסט הוא מותחן בינלאומי שעלילתו מתחילה ברובע ג'פנטאון שבסן פרנסיסקו. אלמוני יורה למוות במשפחה. הרמז היחיד שנמצא בזירת הפשע: סימנית יפנית מיוחדת במינה שנרשמה על פיסת נייר ספוגה בדם. המשטרה מזעיקה את ג'ים ברודי, סוחר באמנות יפנית מסן פרנסיסקו, שיפענח את הרמז. ברודי לא מצליח לקרוא את הסימנית, אבל נדמה לו שהוא כבר ראה אותה פעם, בשריפה שבה נספתה אשתו, ארבע שנים קודם לכן.

ברודי הוא גם הורה יחיד לג'ני בת השש וירש לא מכבר את חלקו של אביו במשרד לחקירות פרטיות בטוקיו ולכן עכשיו הוא מנהל חיים עמוסים בעודו מדלג בין יבשות. כשהוא אינו נוסע ליפן לרכוש חפצי אמנות לחנותו, הוא מעורב בחקירות שבהן מטפל המשרד היפני באמריקה ומחוצה לה.

הודות לקשריו המסועפים במזרח הרחוק ושליטתו ביפנית, יוצא ברודי לפתור את הפשע המושלם לכאורה, ובו-בזמן לברר אם מותה של אשתו היה יותר מתאונה. כשהוא מתחיל להתיר את סבך התככים שתחילתו מאות שנים קודם לכן ולקשר אותם לרצח בסן פרנסיסקו, מגיב הרוצח בבחירת מטרה חדשה: בתו של ברודי.

מאנגלית: עידית שורר, הוצאת מטר, 445 עמ'

 במי אפשר לבטוח?

וידוא הריגה מאת וינס פלין

וידוא הריגה מאת וינס פלין

וינס פלין כתב תריסר מותחנים בסדרת מיטש ראפ. ממשלת ארה"ב יצרה את המתנקש האידיאלי, הצייד המושלם. והפעם, מישהו גם טמן לו מלכודת. מיטש ראפ, גיבור וידוא הריגה, האחרון בסדרה, הוא מכונת הרג משומנת, מתנקש בודד גורם לטרוריסטים מכל קצוות תבל לנדודי שינה, לבחון כל צל וכל תנועה חשודה. יש לו רשימה והוא מוחק בה שמות. גם המפעילים שלו בסי-איי-אי נדהמים מאחוזי ההצלחה שלו אך חוששים מכך שיצא מכלל שלטה. ואז שר הנפט הלובי נרצח בחדר במלון ותשע גופות נוספות מתגלות בסביבתו המידית. מישהו ארב לראפ, ועכשיו הוא פצוע, ורעב לנקמה. מי שטמן לו את המלכודת עשה טעות מרה בכך שהותיר אותו בחיים.

ארגוני הטרור מריחים דם, בכיר מושחת בשירות הביון הצרפתי מזהה הזדמנות, רוצחים שכירים יוצאים ממחבואם, המשטרה המקומית חוקרת. כשגם הסי-אי-איי מבין הגיע הזמן להיפטר מהנכס שיודע יותר מידי, ראפ מגלה לראשונה כיצד הצייד יכול להפוך לניצוד והוא מבצע התאמות במהירות מסחררת. עכשיו הזמן להחליט במי אפשר לבטוח ומי יתווסף לרשימת החיסול. מסעיר ומרתק.

מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת זמורה ביתן, 352 עמ'

אתה רוצה לשחק משחק?

משחק מאת אנדרס דה לה מוטה

משחק מאת אנדרס דה לה מוטה

"הטקסט הבהב על הצג בפעם המי יודע כמה, ובפעם המי יודע כמה ה"פ הקיש אותו ברוגז. לא, הוא לא רוצה לשחק שום משחק דפוק". משחק הוא מותחן פשע, קצבי וסוחף, הראשון בטרילוגיה, מאת הסופר השוודי אנדֶרס דה לה מוֹטֶה. הספר זכה בפרס האקדמיה השוודית לספרות מתח.

"רוצה לשחק משחק"? זוהי הודעת האס אם אס המהבהבת על מסך הטלפון הנייד שהנריק פטרסון מוצא ברכבת. פטרסון, פושע קטן עם אגו גדול, משיב "כן". כללי המשחק פשוטים: פטרסון מקבל סדרת משימות שעליו לבצע. בהתחלה, המשימות פשוטות יחסית (למשל, לגנוב מטרייה), אבל ככל שפטרסון עולה בדירוג השחקנים, הוא נדרש לבצע משימות נועזות יותר, מסוכנות יותר, איומות יותר.

פטרסון, שיכור מהצלחותיו ומהכסף שהוא מרוויח, ממשיך ממשימה למשימה עד לרגע שבו הוא מבין שהמשחק מעמיד בסכנה את חיי הקרובים לו וגם את חייו שלו. אז גם מתברר לו שמנהלי המשחק מאוד לא מרוצים משחקנים שמנסים לפרוש. עכשיו עליו לבחור אם להמשיך עד הסוף או למרוד במנהלי המשחק המסתוריים השולטים בחייו.

מאנגלית: הדסה הנדלר, הוצאת כתר, 334 עמ'

מיהו הרוצח?

אשמה ללא גבולות מאת קארין גרהרדסן

אשמה ללא גבולות מאת קארין גרהרדסן

אשמה ללא גבולות, הוא ספרה השלישי של סופרת המתח השוודית, קארין גֶרהַרדסֶן, בסדרת ספרי המתח הַמֶרבּי (על שם תחנת המשטרה החוקרת את הפשעים). זהו רומן מתח פסיכולוגי, כמיטב המסורת הסקנדינבית. הספר כולו מלווה באשמה שרודפת, במשך עשרות שנים, ואינה מרפה.

בדירה מרווחת, באזור מבוקש בשטוקהולם, מתרחש מקרה רצח מחריד. אם, ממוצא פיליפיני, ושני ילדיה נרצחו בצורה אכזרית, גרונותיהם שוספו ובכל מקום יש כתמי דם.  אף על פי כן, אין כל סימן באשר לזהותו של הרוצח. אביהם השוודי של הילדים, חי בבדידות, ומקיים קשר מועט עם העולם שסביבו, ולא ברור כיצד יכלה האם, שעבדה כמנקה, להרשות לעצמה דירה שכזאת? המפקח קוני שיוברג, ממשטרת המרבי, פועל נמרצות לפענוח החקירה, למרות שצוותו מצומצם: יֶנס סאנדַיין שעדיין מתאושש מהתקף לב, פֶּטרָה וֶסטמַן שממשיכה לחפש אחר זהותו של מי שאנס אותה, ואֵיינֶר אריקסון השחצן שאינו מתייצב לעבודה. שיוברג עצמו נסער, הוא אינו מצליח לשכוח את מרגיט אולופסון, המופיעה תדיר בחלומותיו, ומחליט לחקור את עברו אפוף המסתורין. מתח במיטבו.

משוודית: יעל צוברי, הוצאת פן וידיעות ספרים, 303 עמ'

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.