ספרים חדשים לנוער – מומלצי השבוע 22/2/15

| 21/02/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים לנוער - מומלצי השבוע 22/2/15

ספרים חדשים לנוער – מומלצי השבוע 22/2/15

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

 

מבוך של הפתעות

אימפריית הדממה 2 הפרוור שמעבר לכוכבים מאת מט אנדרסון

אימפריית הדממה 2 הפרוור שמעבר לכוכבים מאת מט אנדרסון

אימפריית הדממה 2 – הפרוור שמעבר לכוכבים מאת מ"ט אנדרסון הוא הספר השני בסדרת הפנטזיה המצליחה לנוער. משהו מוזר מאוד מתרחש בוורמונט. זה לא "משחק המקומות הנסתרים" – את זה בריאן וגרגורי כבר עברו בהרפתקה הקודמת. אבל עדיין… יצורים מפחידים רודפים אחריהם ופרודנס, בת דודו ההרפתקנית של גרגורי נעלמה.

כשבריאן וגרגורי מגיעים לפרוור בוורמונט כדי לחפש את פרודנס, הם מגלים שדברים רבים אינם כפי שהיו: הזמן הפסיק לפעול כרגיל ובלילות משהו אורב בין הבתים ומעלים אנשים. מעבר לפרוור המצמרר מתרחש קרב גדול בהרבה – קרב בין שתי אימפריות רפאים שאינן נחות לרגע. הדברים המוזרים הופכים מסוכנים יותר מרגע לרגע ומאיימים על שלום הפרוור, המדינה כולה, ואפילו העולם עצמו. בריאן וגרגורי הם היחידים היכולים לעצור אותם.

מאנגלית: חנה בן-צבי גורן, הוצאת "דני ספרים", 224 עמ'

 

 

 

או שתצליח או שתמות – אין דרך אחרת

מבחני הכוויה מאת גיימס דשנר

מבחני הכוויה מאת גיימס דשנר

מבחני הכווייה מאת ג'יימס דשנר הוא השני בסדרת הרץ במבוך.  זה היה אמור להיגמר כשהם פתרו את המבוך לא היו אמורות להיות עוד חידות. או ריצה. תומס היה בטוח שאחרי הבריחה הוא ויֶתר הקורחים יקבלו את החיים שלהם בחזרה. אבל לאף אחד מהם לא היה מושג לאיזה מין חיים הם חוזרים. כדור הארץ נשרף בהתלקחויות השמש ונצלה בכבשן של אקלים חדש ואכזרי, ועכשיו הוא ארץ שממה. הממשלות התפוררו ואיתן גם הסדר והארגון. הערים המתמוטטות מלאות בקּוקּואים – אנשים שכל גופם מכוסה בפצעים מזוהמים, הנגועים במגפת ה'התלקחות' אשר הופכת אותם למטורפים צמאי דם המחפשים את הקורבן הבא… או את הארוחה הבאה. יעבור עוד זמן רב עד שהקורחים יוכלו להפסיק לרוץ.

במקום לצאת לחופשי הם מגלים שמחכה להם מבחן נוסף. הם צריכים לחצות את 'הכווייה', האזור החרוך ביותר בעולם, ולהגיע למקלט בטוח תוך שבועיים. אבל יוצרי המבוך, המכונים 'נתעב', שיצרו כעת גם את מבחני הכווייה, דאגו להפחית את סיכויי ההישרדות שלהם למינימום. לתומס לא נותר אלא לתהות – האם המפתח אל החופש נמצא איפשהו בתוך התודעה שלו? או שהוא תמיד יהיה תלוי בחסדים של 'נתעב'?

תרגום: דבי איילון, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 351 עמ'

 

נעורים בצל אסון

פגיעה ישירה מאת דבורה עומר

פגיעה ישירה מאת דבורה עומר

הספר פגיעה ישירה מאת דבורה עומר, כלת פרס ישראל, יצא במהדורה מחודשת, 33 שנים לאחר שפורסם לראשונה.  זהו ספרה האישי ביותר של דבורה עומר (1932-2013), שבו היא מתארת לראשונה את נסיבות מותה של אמה ואת הקשיים שהיא עצמה חוותה בשנות התבגרותה ללא אם.

זהו סיפור בעל רקע אוטוביוגרפי מרגש מאין כמוהו על נעורים בצל אסון. שרה לוין, גיבורת הספר, היא ילדה בת 11 בקיבוץ קטן בעמק, בשנותיה הראשונות של המדינה. ימיה בקיבוץ עוברים בנעימים בחברת משפחתה, חבריה ומוריה האהובים. עד שיום אחד, כרעם ביום בהיר, פוקד אותה אסון נורא וחייה משתנים לבלי הכר והיא גדלה על רקע השמועה שאמה התאבדה.

 

הוצאת "שרברק מבית דני ספרים", 207 עמודים

 

 

האם נכון להציל חיי אדם בכל מחיר?

להעריץ את גנה פוקס מאת מרי א. פירסון

להעריץ את גנה פוקס מאת מרי א. פירסון

להעריץ את ג'נה פוקס מאת מרי א. פירסון הוא מותחן פסיכולוגי מרתק, קצבי ומתוחכם, ראשון בטרילוגיה. תגלו בו עולם בלתי נשכח של נערה בת שבע-עשרה שנאלצת לגלות את עצמה מחדש, והצצה לעתיד אפשרי, אולי קרוב מכפי שנדמה לנו.

ג'נה פוקס הייתה מעורבת בתאונה. אחרי שנה היא מתעוררת מתרדמת, בעיר זרה, בבית חדש, עם אמה וסבתה שאינה סובלת את נוכחותה. ג'נה לא זוכרת דבר מעברה. הוריה מראים לה סרטים שצילמו לאורך חייה כדי להצית את הזיכרון שלה מחדש, אבל משהו לא מסתדר. לא מתאים. האם היא באמת אותה נערה שהיא רואה על המסך? אט-אט מתחילה ג'נה להיזכר, ועם הזיכרונות מתעוררות גם שאלות – שאלות מסוכנות שאיש אינו רוצה לענות עליהן. מה באמת גרם לתאונה, מה קרה אחריה, האם נכון להציל חיי אדם בכל מחיר?

 

מאנגלית: מאירה פירון, הוצאת טל מאי וידיעות ספרים, 287 עמ'

 

מסע לגילוי האמת

דוקרב מאת דיוויד באלדאצי

דוקרב מאת דיוויד באלדאצי

בספרו דוקרב, יוצר אמן המותחנים דיוויד באלדאצ'י עולם שבו מציאות ודמיון, עבר ועתיד, חוברים יחד לחוויה חד־פעמית של מתח והרפתקה.

וֶגָה ג'יין בת ה-14 לא יצאה מעולם מגבולותיו של ווֹרמווּד, כפר הולדתה. למעשה, איש לא יצא מגבולותיו של וורמווד, כי הוא כפר מבודד, מוקף בקוואג, שטח מיוער וסבוך, עצום ממדים ורוחש יצורים קטלניים המשחרים לטרף.  בוקר אחד רואה וגה כי ידידה קוֶונטין עושה את הבלתי ייאמן, יוצא מוורמווד ונכנס לקוואג. מנהיגי הכפר רבי העוצמה נחושים למצוא אותו, אבל נראה שעל נחישותם עלולים כל בני הכפר לשלם מחיר כבד. וגה מגלה, שלפני צאתו קוונטין השאיר לה מסר כתוב ותכשיט מיוחד, ועליה לפענח את משמעותם. כשלמנהיגי הכפר נודע שלווגה יש מידע על הנמלט, היא ניצבת בפני סכנה. יחד עם חברהּ הטוב, דֶלְף, יוצאת וגה העצמאית למסע לגילוי האמת. בדרכם הם צריכים להתמודד עם בני משפחה אבודים ומנוכרים, עם יצורים מפלצתיים ועם מנהיגים שמניעיהם לא לגמרי טהורים. האם תצליח וגה, בעזרת כוחותיה המיוחדים, להרים את מסך הסודות והשקרים ולגלות מי היא באמת?

 

מאנגלית: נעה שביט, הוצ' מודן, 463 עמ'

 

מלא רגש ותשוקה

הסוד של אלה ומייקה מאת גסיקה סורנסן

הסוד של אלה ומייקה מאת גסיקה סורנסן

הסוד של אלה ומייקה, מאת ג'סיקה סורנסון הוא הראשון בסדרת ספרים, סיפור על קשיים ועל נחישות, על סודות אפלים ועל אומץ לב, ובעיקר על כוחה של האהבה. זה סיפור אהבה מלא רגש ותשוקה בין שני חברי ילדות שגדלו באיזור קשה- אבטלה, אלכוהול וסמים בכל פינה. שניהם מגיעים ממשפחות קשות ולכל אחד מהם יש סוד.  

אֶלה ומייקָה היו החברים הכי טובים מאז ילדותם, אבל לילה טרגי אחד מנפץ הכול ומשנה את חייהם לנצח. אֶלה היתה תמיד מרדנית, סוערת ובועטת בכל המוסכמות. אבל מרגע שהחליטה לעזוב הכול ולנסוע ללמוד בקולג', היא נשבעה להיות 'ילדה טובה' וקברה את כל סודותיה עמוק בפנים. מתחילה חיים חדשים ומסלקת כל סממן לנערה הפרועה שהיא הייתה. עכשיו הגיעה חופשת הקיץ ואין לה ברירה, היא חייבת לחזור הביתה. אבל מה אם מייקָה, החבר הכי טוב שלה, יתעקש לחשוף הכול ולערער שוב את עולמה? מייקָה הוא בחור סקסי, חכם ובטוח בעצמו, והוא יוצא מדעתו מרוב דאגה לאֶלה, ומנסה לאתר אותה בכל מקום. כשהיא חוזרת פתאום הביתה, הוא נחוש לעשות הכול כדי להחזיר אותה אליו, כי הוא יודע שאֶלה היא אהבת חייו. אחרי כמעט שנה היא חוזרת כאילו היא אדם אחר אבל הוא מצליח לאט לאט לקלף את ההגנות שלה, ולהגיע אליה, וגם לעזור. זה סיפור שכולו מתפוצץ מתשוקה לא ממומשת.

מאנגלית: דנה אלעזר-הלוי, הוצ' כתר, 269 עמ'

החלשים נרצחים

הכחול האבוד מאת לויס לורי

הכחול האבוד מאת לויס לורי

מהדורה מחודשת לספר הכחול האבוד מאת לויס לורי, השני בסדרת המעניק. במרכז העלילה נמצאת קירה, נערה יתומה עם מום, רגל מעוקמת שבגללה היא צולעת ואיטית. לפי דיני העולם הזה, עולם "המעניק", היא הייתה אמורה להיזנח למות אבל אמה הגנה עליה וגידלה אותה בשכונת עוני.

הספר פותח במות האם כאשר קירה נותרת לבדה בעולם ונשות השכונה מגרשות אותה מביתה ואין לה לאן ללכת. בבירור מול המועצה העליונה, מועצת המגוננים, כשהיא עומדת אל מול גזר דין מוות מתברר שיש לה ערך – היא בעלת כישרון ייחודי לרקמה, נפסק כי מותר לה להמשיך לחיות והיא נלקחת לארמון, על מנת ללמוד עוד ולהיות מוכנה לתפקיד שמייעדים לה. תוך כדי השהות שלה שם היא מגלה עוד שני ילדים, בהם  תומס, המפליא לגלף, שנלקחו לארמון בגלל הכישרון הייחודי שלהם ולא ברור אם הם כלואים שם או מטופחים שם. יום אחד היא שומעת בכי קורע לב, שמתחלף מדי פעם בשירה מדהימה ביופייה. מי שרה ומי בוכה? קירה ותומס יוצאים למסע לגילוי האמת, שמתחיל במרתפי הבניין ויוביל אותם לגילוי האמת האיומה שמסתתרת מתחת לפני השטח של הכפר כולו. גם פה נגלה עולם אחר ממה שנראה על פני השטח, עולם בו החלשים ובעלי המום נרצחים או מוגלים אל מחוץ לחברה.

מאנגלית: יעל ענבר, הוצאת כתר, 200 עמ'

נקודת סיום מלהיבה

דם האולימפוס מאת ריק ריירדן

דם האולימפוס מאת ריק ריירדן

דם האולימפוס מאת ריק ריירדן, הוא הספר החמישי והאחרון בסדרת גיבורי האולימפוס ממשיך את אירועי הספר הקודם, בית האדס, ומביא את עלילות ספרי פרסי ג'קסון כולם לשיא על ידי קשירת קצוות כל העלילות שנרקמו במהלך עשרת הספרים.  סוף מסעם של שבעת החצויים בהם ג'ייסון, ניקו, פרסי, אנבת', הוא גם שיא עלילת הספרים כולם. במהלך הסיפור נפגוש גיבורים, אלים ומפלצות ונלמד את תפקידם בהתגשמות הנבואה העתיקה שליוותה אותם במשך הסדרה כולה. לאחר שעברה בשערי שאול וחלפה דרך בית האדס מזרה האימה, ניצבת החבורה האמיצה בפני פסגת המערכה. אך לפני שיגיעו אל הניצחון המיוחל עליהם להכניע את צבא הענקים של האלה גאיה. אבל לגאיה תוכניות משלה: היא חייבת להקריב שני חצויים כי היא זקוקה לדם האולימפוס יקר הערך עבור חייה החדשים. אך כשאלי האולימפוס עצמם סובלים מפיצול אישיות נורא, המעמסה כולה מוטלת על כתפי השביעייה. ספר סיום רווי הרפתקה הקושר קצוות, מאחד גורלות, וסובב עולמות.

תרגום: יעל אכמון, הוצאת גרף צעיר, 485 עמ'

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות נוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.