ספרים חדשים – מומלצי השבוע 27/03/16: ידע עניין ופנאי

| 26/03/2016 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע 27/03/16: ידע עניין ופנאי

ספרים חדשים – מומלצי השבוע 27/03/16: ידע עניין ופנאי

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההמלצה השבוע: ספרים המעבירים ידע, עניין ופנאי.

 

 

 

הדיאטה הטובה ביותר היא זו שאינך יודע שאתה עושה

לרזות ללא מאמץ מאת בריאן ונסינק

לרזות ללא מאמץ מאת בריאן ונסינק

הספר לרזות ללא מאמץ מאת בריאן ונסינק, פסיכולוג מזון אמריקני ופרופסור המנהל מעבדת מחקר באוניברסיטת קורנל, נכתב בהתבסס על 25 שנות מחקר ומבוסס על עיקרון בסיסי שאומר שקל יותר לרזות בעזרת עיצוב נכון של הסביבה מאשר בעזרת כוח הרצון. קל יותר לשנות את סביבת האכילה שלנו מאשר את התודעה.

המחבר ממליץ על פעולות פשוטות וקלות שעלינו לנקוט בחמישה מקומות שמציבים לנו 'מלכודת' בכל הקשור לאכילה: הבית שלנו, המסעדות האהובות עלינו, המכולות, מקום העבודה ובית הספר. ברגע שנערוך את השינויים הנכונים בסביבת האכילה שלנו, נתחיל לרזות בלי להתאמץ ובלי לחשוב על כך. בשבעת פרקי הספר תלמדו איך כל אחד יכול להפחית בשליש את כמות המזון שהוא אוכל בבית, תלמדו איך מסעדות יכולות להגדיל את רווחיהן אם ימכרו חצאי מנות ואיך סופרמרקטים יכולים להכפיל את מכירת הפירות והירקות. בפרק 6 בספר מוסבר על חדר האוכל החכם בבית הספר ואיך יכולים לעודד את התלמידים לבחור בתפוח ולא בעוגייה. משולבים איורים, תרשימים ושאלונים והכול ביחד מסייע לנו להתבונן על סביבתנו במבט חדש, ולבחור בדרך הקלה, המהירה והטובה ביותר להרזיה. מ'אסור לאכול' ל'לאכול – ועוד איך!'.  

מאנגלית: דקלה פרידמן, הוצאת שוקן, 334 עמ'

 

מבט ביקורתי ומנתץ מוסכמות על המותר והאסור בהריון

הריון בראש אחר מאת אמילי אוסטר

הריון בראש אחר מאת אמילי אוסטר

תקופת ההריון היא אחת התקופות המשמעותיות בחייה של אישה. ההמלצות הרפואיות המקובלות והחוקים הבלתי כתובים מדברים על כללי התנהגות מיוחדים בהריון כגון הגבלות על שתיית קפה ואלכוהול והימנעות מאכילת סושי אבל אין בצידם הסברים ברורים.

בספרה הריון בראש אחר בודקת פרופסור אמילי אוסטר באמצעות סקירה מקיפה של המחקרים העדכניים בתחום מהן העובדות המדעיות העומדות מאחורי ההמלצות, האם הן נכונות והאם הן נכונות בשבילך. בעין ביקורתית ובגישה חדשנית היא בוחנת מהן הבדיקות שכדאי לעבור, האם מותר לצבוע שיער, לטוס, להתעמל ולשתות קפה או אלכוהול. מסבירה על היתרונות והחסרונות של האפידורל, מסבירה אילו תרופות מותר ליטול בהריון ואילו אסור ועונה על עוד שאלות רבות שכל אישה הרה נתקלת בהן. הספר מעניק מבט אחר, מדעי ומלא הומור על ההריון והלידה. פרופסור דניאל זיידמן, רופא מומחה בכיר במיילדות וגניקולוגיה במרכז הרפואי שיבא התאים את הספר לקהל הישראלי והוסיף מבוא. 

מאנגלית: דקלה פרידמן, הוצאת שוקן, 308 עמודים

 

מסע לתוך מסתורי המוח האנושי

 

סוד הרגש האנושי מאת יעקב פינטל

סוד הרגש האנושי מאת יעקב פינטל

סוד הרגש האנושי מאת יעקב פינטל, מהנדס חשמל ואלקטרוניקה החוקר את תפקוד המוח האנושי, מזמין את הקורא למסע ייחודי מעמיק ושופע מסרים על "נפש" האדם הסובייקטיבי. במסע מרתק לתוך מסתורי המוח האנושי יגלה הקורא את סוד הרגש האנושי ואת המשתמע ממנו.

הבסיס לפעולות האדם הוא המוח שפועל כמערכת אלקטרו-כימית. כל אדם שונה מרעהו ובמיוחד נשים שונות מגברים. לכל אדם "נפש" רגישה וייחודית שמתפקדת כ"יועץ" דומיננטי סובייקטיבי במוח. בספר מוצג הקשר ההדוק בין הגוף, המוח וה"נפש" (הרגש) ומוכחת הסיבה, התוצאה והמשמעות להתנהגותנו הסובייקטיבית. התיאוריה הייחודית שבספר מסתמכת על מחקרים בשלוש דיסציפלינות: רפואה, פסיכולוגיה, חשמל/אלקטרוניקה, ומתוך חשיבה "מחוץ לקופסה". בספר מובא גם מודל המוח האנושי הרגיש. כן מוסברים מהותם של חלומות, תורות ואמונות שונות, איך גורמי סביבה אנרגטיים משפיעים על תפקוד המוח; טלפתיה; מזל וגורל, ושיטה יחידנית למימוש עצמי. המסקנות וההמלצות הייחודיות שבספר מאפשרות לכל אדם להגדיר פילוסופיית חיים מתאימה לו שתאפשר לו ליהנות ולהצליח בחיים. הספר מדבר אל מוחם של כל הגילאים, ויש בו מורי דרך – כל אדם על פי משאת "נפשו".

הוצאת "אוריון", 148 עמודים

 

המסע בעקבות המתכת שכישפה את העולם

 

זהב מאת מת'יו הארט

זהב מאת מת'יו הארט

בספרו זהב – המסע בעקבות המתכת שכישפה את העולם לוקח העיתונאי מת'יו הארט את הקורא למסע אקזוטי מרתק במעמקי מכרות הזהב המפוזרים ברחבי העולם ומתאר את המירוץ המטורף שמנהל העולם המודרני  אחר המתכת הפתיינית הזו שנקראת זהב וחוקר כיצד קיבל את כוחו כאחד מהמנועים החזקים ביותר של הכלכלה העולמית.

הארט בוחן את יחסיה של האנושות עם המתכת הנדירה לאורך ההיסטוריה, מהספרדים שכבשו את ממלכת האינקה, דרך הבהלה לזהב במכרות באמריקה הצפונית ועד למשבר הכלכלי של שנת 2008. בין היתר, מספר הארט על פרנסיסקו פיסארו, הקונקיסטדור תאב הבצע שהצליח להערים על מלך האינקה ולכבוש את ארצו, על החלטתו ההיסטורית של ניקסון והשפעתה על השוק העולמי, איך נגמלה סין מהתיעוב הקומוניסטי כלפי המתכת המייצגת את הקפטיליזם והפכה למפיקת הזהב הגדולה בעולם, על השפעותיה ההרסניות של הכרייה הפיראטית על המכרות בדרום אפריקה. בשפה בהירה ונגישה משלב הארט בספרו היסטוריה, גיאולוגיה, כימיה וכלכלה ומסביר באמצעותם כיצד הפך הזהב לאחד ממנועיה המשמעותיים של הכלכלה העולמית ולמניע רב-עוצמה של תהליכים היסטוריים. מגלי ארצות, גיאולוגים הרפתקנים, כורים פיראטיים, כלכלנים, נשיאים, ומלכים מככבים כולם בסיפור המרתק על ההיסטוריה של הזהב והשלכותיה על ימינו אנו.

מאנגלית: יוסי מילוא, הוצאת כתר, 266 עמ'

 

מחשבה רעננה על הדרך לייצר ערך בעולם

מאפס לאחד מאת פיטר ת'יל

מאפס לאחד מאת פיטר ת'יל

הספר מאפס לאחד – רשימות על סטארט-אפים או: איך לבנות את העתיד מאת פיטר ת'יל, מייסד פייפל וראשון המשקיעים בפייסבוק, נכתב בשיתוף עם בלייק מאסטרס, נולד מקורס שהעביר ת'יל באוניברסיטת סטנפורד בחוג למדעי המחשב שבו שיתף את השומעים בניסיונו, בתובנות המהפכניות שלו ובידע העצום שצבר. ברווחים העצומים שהניבה פייפל לו ולשותפיו  הוא הקים קרן הון סיכון, שהיתה הראשונה לזהות את הפוטנציאל הגלום ברשת חברתית ולהשקיע בפייסבוק, להפריט את כיבוש החלל ולהזניק עשרות סטארט־אפים מצליחים. הצלחותיו הדהדו בעמק הסיליקון והפכו אותו לאגדה.

ת'יל אינו מתיימר לנפק מתכון ליזם המצליח, אבל הוא כן מנתח את דפוסי הפעולה המשותפים למי שכבר הצליח, ומנסח תובנות שימושיות בנוגע לאבני הדרך שכל יזם שמבקש לעשות את הקפיצה מ-0 ל-1 צריך לקחת בחשבון. "להעתיק זה קל. הרבה יותר מאשר להמציא או לפתח משהו חדש. כשאנחנו עושים משהו שכבר ידוע איך לעשות אותו אנחנו מעבירים את העולם מנקודה 1 לנקודה N, ולמעשה מוסיפים לו עוד מאותו דבר מוכר. אבל בכל פעם שאנחנו יוצרים דבר חדש באמת, אנחנו מעבירים את העולם מנקודה 0 ל-1. יצירה או המצאה, הם אירוע ייחודי, כמו הרגע שבו הן מתחוללות. התוצאה יכולה להיות דבר מה רענן ומופלא. התובנות איך להגיע לרגע ולדבר
ה–1, הן מטרת הספר הזה" (מתוך הספר).

מאנגלית: גיא עד, הוצאת מודן, 195 עמודים

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מדריכים ופנאי, מומלצי השבוע, ספרי עיון, ספרי מדע, ספרי תיעוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.